Autogén tréning

Az autogén tréning egy olyan -klinikai vizsgálatokkal igazolt, világnézetileg semleges- relaxációs technika, amit a kliensek önállóan is végezhetnek. Egy általános lazító, regeneráló, testi-lelki egészséget elősegítő módszer, amit -begyakorlás után- bármikor elő tudunk venni magunknak. Ha túl vagy hajtva, nehezedre esik “lelazítani”, álmatlanság gyötör, netán már testi tüneteket okoz nálad a stressz, akkor ez felettébb jól jöhet. A módszerről bővebben pl. itt és itt, vagy itt.

Az autogén tréning (egyik lehetséges, általam használt) szövege, amelyet a gyakorláshoz érdemes elsajátítani:

Kényelmesen elhelyezkedem.

Nyugodt vagyok, ellazulok. (2-4x ismételni)

A külvilág lassan eltávolodik, csak a testemre figyelek.

Nyugodt vagyok, ellazulok. (2-4x)

A két karom elnehezedik, súlyossá, nehézzé válik mindkét karom. (2-4x)

A két lábam elnehezedik, súlyossá, nehézzé válik mindkét lábam. (2-4x)

Egész testem elnehezedik, súlyossá, nehézzé válik egész testem. (2-4x)

Nyugodt vagyok, ellazulok.

A két karom átmelegedik, kellemes meleggé válik mindkét karom.(2-4x)

A két lábam átmelegedik, kellemes meleggé válik mindkét lábam. (2-4x)

Egész testem átmelegedik, kellemes meleggé válik egész testem. (2-4x)

Nyugodt vagyok, ellazulok.

Most a szívemre figyelek. Szinte érzem, hogy nyugodtan, egyenletesen dobog a szívem. (2-4x)

Nyugodt vagyok, ellazulok.

Légzésem nyugodt, lassú, egyenletes. Szinte érzem, hogy a pórusaim is lélegeznek. (2-4x)

Nyugodt vagyok, ellazulok.

A hasam kellemesen átmelegedik. A napfonatom meleget áraszt szét egész hasamban. (2-4x)

Nyugodt vagyok, ellazulok.

A homlokom hűvössé válik, friss szellő simítja homlokomat. (2-4x)

Nyugodt vagyok, csak pihenek.

(~1 perc)

Lassan befejezem a gyakorlatot. Fokozatosan visszatérnek szokásos testi érzéseim. Megmozgatom a kezemet, lábamat, megfeszítem végtagjaimat, nyújtózkodom, és egy nagy sóhajtással kinyitom a szemeimet.

A kezdő és a teljes verzió hanganyagát itt találod:

Bealváshoz, visszaalváshoz használható, “nyitott végű” változat:

Reiki – gyógyító relaxáció

A stresszel való megküzdésben segítségedre lehet egy másik fajta (ön)gyógyító-relaxációs módszer, a Reiki is, ami szintén egy olyan technika (és egyben szellemi út), amit lehetőséged van önmagad számára (és persze mások épülésére 🙂 ) is elsajátítani. A Reiki kezelés során a befogadó fél mélyen relaxált állapotba kerül, energiával töltődik fel, testi és lelki folyamatai harmonizálódnak.

Reiki kezelésre is várlak szeretettel, a részleteket itt találod.